קורס קידום אתרים

למה נחוץ לבנות קישורים

גוגל אוהב מאוד לראות קישורים לאתרים.

אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת דירוג של אתר עבור מילת מפתח מסוימת הוא קישורים.

תכון מחושב ונכון של בניית הקישורים חשוב מאוד לאתר והוא עשוי להיות הגורם המרכזי שישפיע היכן האתר שלכם ידורג בתוצאות החיפוש.

בתהליך בניית קישורים לאתר יש צורך לדעת לא רק לאן לקשר, אם כי איך לקשר. הכוונה היא שאפשר כאסטרטגיה לבחור לייצר קישורים המפנים אך ורק לדף הבית, לחלק אותם לתוך דפים פנימיים ועמוקים יותר באתר, בשביל זה יש צורך להבין איפה  בדיוק לקישורים יהיה את הערך הגבוה ביותר, מי עמוד הנחיתה אותו נשייך למילה מסויימת וכיצד נוכל ליצור קישורים פנימיים, כך שנוכל קבל את הערך הגבוה ביותר מתוך כל דף באתר.

החשיבות של בניית קישורים

קישורים הם אחד מהקריטריונים החשובים ביותר, בעזרתם מנועי החיפוש, וגוגל בפרט, קובעים את חשיבותו של דף אינטרנט ומחליטים היכן למקם אותו בתוצאות החיפוש האורגניות. כאשר אתרים איכותיים מקשרים לאתר שלכם , גוגל רואה את הקישור כהמלצה חמה על האתר ויראה בדף זה דף רלוונטי וחשוב וימקם אותו בין התוצאות הראשונות.

מנועי החיפוש ובראשם גוגל, מחפשים קישורים איכותיים, קישורים הגיוניים, שנוצרו באופן טבעי – אתר 1 קישר לאתר 2 בהתאם לנושא ולרלוונטיות של הדף באתר 2 לאותו הנושא.

גוגל לא אוהב קנייה ומכירה קישורים ועלול להעניש על כך.

סוגים שונים של קישורים

קישורים חיצוניים inbound links

קישורים חיצוניים יפנו לעמוד מסוים לאתר מאתר חיצוני אחר. כשגוגל רואה קישור חיצוני הוא מתייחס לקישור כאל המלצה על האתר.

קישורים חיצוניים הם חלק חשוב בתהליך בניית קישורים, כמה שיותר קישורים חיצוניים ואיכותיים, לא קישורים מאתרים לא רלוונטיים, כגון אתרי סקס – על זה גוגל יכול להעניש.

קישורים פנימייםinternal links 

קישור פנימי הוא קישור שמקשר בין עמוד אחד באתר שלך לעמוד אחר באתר שלך כאשר שני הדפים שייכים לאותו הדומיין .הקישורים פנימיים עוזרים לגולש לנווט בנוחות בין דפי האתר, מכיוון שהם מקשרים מנושא בעמוד בו הגולש נמצא לנושא רלוונטי אחר, שנמצא בעמוד אחר באתר.

קישורים יוצאים outbound links

קישור יוצא הוא קישור היוצא מעמוד באתר שלך לעמוד באתר חיצוני. גוגל לא אוהב בריבוי כמות הקישורים היוצאים מדף, על כן יש לשים לב לכמות הקישורים שנייצא מהאתר שלנו.

איך בונים קישורים בצורה נכונה

טקסט עוגן הינו הטקס שאותו נהפוך לקישור. טקסט העוגן חשוב מאוד, מכיוון שבעזרתו, מנוע החיפוש ילמד באיזו מילת חיפוש אתה מקשר לאתר מסוים, או שהוא מקשר אל האתר שלך.

רלוונטיות של הקישור

חייב להיות קשר בין הנושאים, קשר שבו עוסק בדף המקשר לדף המקושר.

רלוונטיות של טקסט העוגן

הביטוי שמהווה את טקסט העוגן של הקישור חייב להיות רלוונטי לנושא שבו עוסק הדף שאליו הוא מפנה.

כיצד נבנה קישורים איכותיים

רשתות חברתיות – קיימות קבוצות של החלפות קישורים ברשתות החברתיות, כדאי להצטרף לקבוצות הללו.

פנייה לאתרים - שעוסקים בנושא מסוים שרלוונטי עבור האתרים שלכם, ולהציע להם החלפת קישורים.

בלוגים – ניתן ורצוי לפנות לבלוגרים שמנהלים בלוג בנושא הקשור לנושא בו האתר שלכם עוסק, ולבקש לכתוב עבורם פוסט אורח בנושא הרלוונטי לבלוג שלהם, בו הם ייקשרו לאתר שלכם.

אזכורים ברשת – כדאי לחפש באינטרנט דפים שמציינים את שם המותג או החברה אותה אתם מקדמים, אבל ללא קישור לאתר. כדאי ליצור קשר עם מנהל האתר של הדף בו מאוזכר שם החברה או המותג  ולבקש מהם להוסיף קישור לאתר שלכם.

ביקורות על מוצרים בבלוגים -  ישנם שערות בלוגים בוודאי שעוסקים בתחום שלכם, לכן כדאי לבקש מבעל הבלוג שירשום ביקורת על האתר/המוצר, עם קישור לאתר, גם אתם תרוויחו קישורים לאתר וגם הבלוגרים מרווחים עניין לכתוב עליו.

פורומים - בנושא מסוים הקשור לנושא בו עוסק האתר שלכם הם מקום טוב לקשר ממנו.

דפי זהב - דפי-זהב הם מקום טוב להכניס בו קישור לאתר שלכם.

הסרת קישורים מזיקים לאתר

כאשר אנו נרצה לבדוק השפעה של הקישורים על אתרנו, בוודאי שנבדוק השפעה שלילית אנו נשים את הדגש על הנתונים הבאים :

  • מאילו דפים מגיעים הקישורים, כמה קישורים יוצאים מהאתר המקשר. אם נגלה מאות קישורים וודאי שקישור זה יהפוך ללא יעיל.
  • הקישור צריך להיות איכותי ולהגיע מאתר רלוונטי וקשור בדרך מסוימת לנושא בו עוסק העמוד אליו הוא מקושר.
  • מילות המפתח היוצאות מאותו הקישור.
  • האם הקישורים מאתרים איכותיים ולא מאתרי זבל דוגמת אתרי סקס.
  • קישור נכון של הקישורים בדפים של האתר, לא ליצור מצב שבו ישנם הרבה קישורים אך אלו מפנים לאותו עמוד ספציפי באתר, יש לפזר בצורה מושכלת את הקישורים בין דפי האתר.

כלי ניהול  יעיל נוסף הוא מג’סטיק SEO -  תוכנה למיפוי וניתוח קישורים.

  • הוא מספק מידע מפורט, בעיקר על קישורים, אך לא רק. בעזרתו אפשר לבצע סקירת מתחרים מקדימה, בכדי לקבל תמונת מצב ברורה לפני שמתחילים לעבוד על האתר.
  • ישמש אותנו גם לסקירת קישורים קיימים של האתר אותו אתם מקדמים – בהשוואה לקישורים של אתרים מתחרים.

צור קשר