ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום ממומן

ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום ממומן

רגע לפני שנסביר על ההבדלים ביניהם ננסה קודם להבין קידום אתרים אורגני מה זה כמו גם מה זה קידום אתרים ממומן. קידום אתרים אורגני כשמו כן הוא – קידום טבעי. "דחיפה" של עמודים מסוימים על ידי יצירת תוכן סביבם, על ידי קישורים חיצוניים שממליצים עליהם ופעולות רבות נוספות. בסופו של דבר הטבעיות אמורה להוביל את הגולש לקבל את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורו. קידום אתרים ממומן לעומת זאת הוא קידום עם תשלום על כל הקלקה. קידום של ביטויים מסוימים בהתאם לתחרות בין המפרסמים.

קידום אורגני VS קידום ממומן

הנה כמה דברים שכדאי לדעת על שתי האופציות העיקריות של קידום בגוגל, קידום אתרים אורגני וממומן:

  • תשלום – בקידום אורגני אין תשלום לגוגל. הביטויים מתקדמים באופן טבעי במעלה תוצאות החיפוש. כמובן שאם שוכרים את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי משלמים על כך, אך לא על עצם הקידום. קידום בגוגל שהינו קידום ממומן הוא קידום בתשלום. על כל לחיצה של גולש על מודעה משלמים בהתאם לפרמטרים שונים.
  • תוצאות – קידום אורגני הוא קידום אתרים שאת התוצאות שלו רואים אחרי כמה חודשים בדרך כלל אך כשהן מגיעות הן יציבות ולאורך זמן. קידום אורגני מתאים למי שחושב על הטווח הרחוק ולא על מי שחושב מעכשיו לעכשיו. קידום ממומן לעומת זאת הוא פרסום מעכשיו לעכשיו וברגע שמסיימים להכין את הקמפיין המודעות מתחילות לעבוד ורואים תוצאות. זה פרסום שמתאים לקמפיינים זמניים ולכל פרויקט קצר ותחום בזמן. כמובן שאפשר לפרסם באופן ממומן גם לאתרים לטווח הרחוק.
  • טעויות – קידום אתרים אורגני אם הוא מתבצע בצורה לא מקצועית יכול מקסימום לא לקדם את האתר (אלא אם כן מדובר על "קידום בכובע שחור" שיכול בהחלט להזיק לאתר) קידום ממומן הוא קידום בתשלום, ואם אתם לא יודעים איך לעשות את זה בצורה מקצועית אתם יכולים להפסיד לא מעט בתוך ימים.
  • תקציב פרסום  - בקידום ממומן תוכלו להקציב סכום מסוים ולראות אילו תוצאות הוא מביא מה שאומר שעם הזמן תוכלו להיות מדויקים יותר לגבי התקציב אותו אתם צריכים. בפרסום אורגני קשה לחזות ואין כלים מתקדמים כמו בקידום ממומן, בטח כשמדובר על תחום בו יש תחרות רבה.

קידום אורגני וקידום ממומן הם שתי שיטות פרסום נפרדות אך הן יכולות לעבוד גם ביחד. בשתי האופציות מומלץ אם כן לתת לאיש מקצוע לעשות את העבודה.

צרו קשר